Fontos információk | Tippek a csomagküldéshez | Üzleti partnerek
Egy postai csomag feladása könnyen jelenthet kihívást, hiszen az elérhető postai szolgáltatások száma jelentős, és mind eltérő céllal és díjszabással rendelkezik.
Ebben a cikkben most összeszedtük pontról-pontra a csomagfeladás tudnivalóit, választ adva az összes felmerülő gyakori kérdésre.
Mikor postai csomagot adunk fel, a Magyar Posta belföldi és alap csomagfeladási szolgáltatásai állnak rendelkezésünkre.
A belföldi postai küldemények során az alábbiakat érdemes végiggondolni:
Ezek főleg az elérhető többletszolgáltatások számában térnek el.
A csomagolásra érdemes figyelmet fordítani, mert ha nem megfelelő, nem vállal érte felelősséget a Magyar Posta Zrt.
Erről bővebben a ‘Milyen lehetőségek és ajánlások vannak a kézbesítés időpontjának kiválasztására/meghatározására?’ pont alatt írunk.
Ezek a postai szolgáltatások mind másra jók és árban sem ugyanazok.
Ezek a többletszolgáltatások mind a csomag biztonságát hivatottak garantálni, úgyhogy egy nagyobb értékű, törékeny csomag esetén megfontolandók.
A Magyar Posta Zrt alapszolgáltatási között választhatunk a kézbesítés helyét illetően:
Emellett választhatunk az e-előrejelzés, e-értesítés és átfutási idő meghatározása között is.
A postai csomag feladásánál szempont lehet a méret és a súly és az is, hogy postán maradóra szeretnénk-e azt kérni.
Itt alapvetően az MPL Postacsomag és MPL Üzleti Csomag postai küldemények között ajánlatos különbséget tenni. Előbbinél például a tömeghatár 20 kg, de üzletiként ez 40 kg-ra is felmehet. Az értéknyilvánítást tekintve belföldön Postacsomag esetén a nyilvántartott érték minden megkezdett 10 000 Ft-ja után kell fizetni, az Üzleti Csomagnál 50 000-tól 2 000 000 Ft- ig terjed a díjszabás. Nemzetközi postai csomag esetén a nyilvántartott érték minden megkezdett 5 000 Ft-ja után számolnak fel költséget.
Postán maradó csomag esetén a címzésnél, az adatok megadásánál kell csak figyelni, ahol az alábbiakra lesz szükség:
– címzett neve
– település
– posta neve (pl.: Budapest 62 posta)
– „postán maradó”
– irányítószám
A postai díj két összetevőből áll: az alapdíjból és kapcsolódó kiegészítő díjakból az igényelt szolgáltatások szerint.
Érdemes tehát előre kikalkulálni, hogy nagyjából miként alakul majd a postai csomag összköltsége. Itt a következő változókkal lehet számolni:
A Magyar Posta Zrt összesen 20 féle többletszolgáltatást kínál, azonban nagy részük csak Üzleti Csomag választása esetén elérhető. Ilyen a már említett időgarancia, de idetartozik az alkalmi átvevő, az időablak szolgáltatás, a nyomkövetés, a saját kézbe vagy épp a szombati napon való kézbesítés is. Ami a Postacsomagnál is elérhető, az az értéknyilvánítás, illetve a terjedelmes, tértivevény és törékeny többletszolgáltatások.
Tértivevényt akkor érdemes igényelni, ha szeretnénk értesítést kapni arról, hogy mikor kapta meg a címzett a csomagunkat – ez természetesen felár ellenében történik. A postás a csomag átvételét a tértivevényen ismerteti el a címzettel, illetve a küldemény címzettje meg is tagadhatja annak aláírását, ha nem kívánja átvenni a csomagot. A tértivevényt a posta visszaküldi számunkra, így megtudhatjuk, hogy megérkezett-e a csomagunk, illetve átvette-e a címzett.
A feladás díját a ‘Címzett fizet’ szolgáltatással postázott küldeményeknél lehet kérni, ahol a feladási díját nem a feladó, hanem a címzett fizeti. Ez a szolgáltatás az üzleti csomagok feladásánál igényelhető akár a postán, akár „háznál”, azonban utóbbi esetben a házhoz történő kézbesítés a feladót terheli.
Akkor, ha fontos nekünk a biztonság. Ebben az esetben ugyanis valóban csak a mi címzettünk által vehető át a postai csomag, lévén az ellenértékét ki kell fizetnie az csomagküldő partner futárának. Ezért kiemelkedően fontos, hogy az összeget pontosan számoljuk ki, mert utána azon már nem lehet módosítani.
A kézbesítés időpontja sokszor központi kérdés, hiszen szeretnénk, hogy a címzett mindenképp átvehesse csomagját.
Amennyiben a postai csomag üzletiként van feladva, ott az „Időablakos” többletszolgáltatásnál a címzett döntheti el, hogy küldeménye a feladást követő napon melyik napszakban érkezzen meg a címzettjéhez.
A Fürgefutár csomagküldő partnereivel – Packeta, GLS, DPD, UPS, TNT, FedEx – alternatívát tud nyújtani postai csomag küldésére olyan szolgáltatásokkal kiegészülve, mint csomagpont, nemzetközi, expressz, utánvét, aznapi feladású vagy háztól-házig opció. Honlapunkon pontosan kiszámítható a csomagküldés díja, így könnyen kiválasztható az igényeinknek leginkább megfelelő megoldás.