Hírek

Fontos információ:

UPS partnerünkkel az Angliába feladott küldemények kiszállításában késés várható. Többi partnerünknél a szállítás zavartalanul működik.

Kedves Ügyfelünk!

UPS partnerünkkel az Angliába feladott küldemények kiszállításában késés várható, mert jelentősen feltorlódtak a csomagok a vámvizsgálatra várva. A többi partnerünknél a szállítás zavartalanul működik.

Köszönjük megértésed!

Fürgefutár.hu csapat

Csomagkövetés: Hogyan működik a gyakorlatban?

A csomagkövetésnek számos előnye van: segítségével mindig tudhatod, hogy küldeményed merre jár és egyetlen kattintással bárhonnan, bármikor ellenőrizheted státuszát az eszközeiden!

Milyen elven működik a csomagok nyomkövetése?

A csomagkövető rendszerek fő célja, hogy az ügyfelek számára tájékoztatást adjanak a csomag útvonalának részleteiről, a szállítás állapotáról és a becsült kézbesítési időpontról. Partnereinknél lehetőséged nyílik nyomon követni feladott csomagjaid, ehhez lentebb ki kell választanod azt a futárszolgálatot, akinél feladtad a csomagod. Partnereink oldalán a fuvarlevélszám megadása után azonnali információt kapsz küldeményed státuszáról: megtudhatod, merre jár a csomag, felkészülhetsz a kézbesítés várható időpontjára, látod, ha probléma merült fel a szállítás során, továbbá azt is megtekintheted, hogy körülbelül mikor ér célba küldeményed!

A csomagok nyomon követése többféleképp történhet. Az egyik legfőbb csomagkövető módszer, hogy a futárcég alkalmazottai manuálisan jegyzik be a küldemények állapotát és a legfontosabb részfolyamatokat, ám az ilyen rendszerek hátránya, hogy nem adnak részletes és pontos képet a szállítási folyamatokról.

Az összetett nyomon követési rendszerekben már lehetőség van a szállítás bizonyos fázisainak pontos lekövetésére és dokumentálására, valamint a kiszállítás időpontjának változtatására. Ezeknek a módszereknek köszönhetően a csomagszállítás folyamatai valós időben nyomon követhetőek, illetve meg is változtathatóak. A rendszer további előnye, hogy ha megváltozna a kiszállítás időpontja, vagy címe, akkor az adatok folyamatos frissülésének köszönhetően a csomagfeladás érintettjei azonnal értesülnek róla.

A csomagkövetés egyik legfontosabb eleme a vonalkód. Ez egy egyedi azonosító, ami tartalmazza a csomaghoz kapcsolódó összes adatot, valamint a felvétel és a célpont részleteit és az elérhetőségeket. Ez a címke minden csomagra felkerül és könnyít az adminisztrációval járó terheken, ugyanis amint változás következik be, elég csak beolvasni a vonalkódot és a futár azonnal eléri a csomagtörténetet. Az ügyfél a vonalkódhoz tartozó kódszámmal követheti nyomon a csomagját a futárszolgálat honlapján, mely folyamatosan frissül, a legutóbbi automatikusan, vagy manuálisan bejegyzett státusszal.

A vonalkód alkalmazásával sikerült minimálisra csökkenteni az elveszett csomagok számát és optimalizálódott a kézbesítés is. A csomagkövető rendszerek fejlődése folyamatos, az új megoldásoknak köszönhetően egyre nő a színvonaluk.

Miért fontos, hogy profi futárszolgálatokra bízzuk csomagjaink kézbesítését?

A profi, nemzetközi háttérrel rendelkező futárszolgálatok számos extra szolgáltatással és ügyfélbarát kiszolgálással állnak megrendelőik rendelkezésére:

  • A nap 24 órájában tevékenykednek
  • A legapróbb küldeményektől egészen a nehéz raklapos árucikkekig szállítanak
  • Mennyiségi kedvezményeket tudnak nyújtani
  • Szakszerű ügyfélszolgálattal várnak
  • Részletes tájékoztatást adnak a csomag státuszáról: akár SMS-ben, emailben, vagy online nyomkövetésen keresztül
  • Belföldre és külföldre is szállítanak rövid határidővel, akár háztól-házig
  • Expressz szállítást is vállalnak

Csomagkövetés: rendeléstől az ajtóig

A csomagok nyomon követésének első lépése, hogy a futárszolgálat egyedi vonalkódot generáljon a feladni kívánt küldeményhez. Ez fontos, mert segítségével az összes szükséges információ hozzáférhetővé válik. A csomagkövetés megkezdéséhez megkapod a nyomon követési számod, mely általában egy kb. 14 jegyű numerikus kód, amit a csomag azonosítására hoznak létre a futárszolgálatok, miután átvették tőled. A nyomon követési kóddal az összes szükséges információhoz hozzáférsz:

  • értesülhetsz a kézbesítés napjáról
  • a folyamatban lévő nyomon követési információkról
  • az időpontról, amikor a küldemény eljut az utolsó rendeltetési helyre
  • továbbá kapsz állapotfrissítést, amikor ellenőrzőpontokon halad át a csomag

A nagy csomagküldő cégek válogatást végeznek és depókba szállítják a csomagokat, ahonnan újra elosztják őket, ezeken a helyeken is fontos a vonalkód megléte. A csomagot minden főbb állomáson szkennerek olvassák be, a státusz pedig folyamatosan frissül és a rendszerben megtekinthető, hogy éppen hol tart a küldemény. Ebben a szakaszban az ügyfél már láthatja, mikor kerül a csomagja kiszállításra, így, ha az időpont nem megfelelő, még időben lehet módosítani a kiszállításon. A nyomkövetés a kiszállítással ér véget, sikeres átvétel esetén a procedúra lezárul.

A csomagkövetés funkció hasznos olyan esetekben is, ha eltűnne a csomag, hiszen elősegíti a könnyebb keresést és segítséget nyújt a szállítás közben felmerülő problémák megoldásában is.

Milyen információkat tudhatunk meg a csomagkövetés során?

  • Merre jár a csomag
  • A feladás idejét
  • A várható érkezés idejét
  • A futár nevét
  • Milyen szállítási fázisban van a küldemény éppen
  • A csomag súlyát

Partnereink csomagkövetési rendszerei

Csomagjaidat a felvételtől a kézbesítésig könnyedén és részletesen nyomon követheted, ha ellátogatsz partnereink oldalára. Az általad választott futárszolgálat linkjére kattintva partnerünk honlapjára érkezel, ahol az emailben kapott fuvarlevélszám megadása után azonnal információt kapsz csomagod aktuális helyzetéről.

A nyomkövetést partnereink honlapján tudod elvégezni a következő oldalakon:

TNT

A TNT-nél nagyon egyszerű a csomagod nyomon követése. A fuvarlevélszám vagy a hivatkozási szám megadása után a nyomon követés gombra rákattintva meg is tekintheted küldeményed helyzetét.

UPS

A UPS oldalán a nyomon követés részbe kell beírni a fuvarlevélszámot, itt akár egyszerre 25 csomagnak is utánanézhetsz.

(javasolt URL https://www.ups.com/WebTracking/track?loc=hu_HU&requester=ST/ )

GLS

A GLS online csomagkeresés funkciója a nap bármely szakában elérhető. Meg kell adni egy vagy több csomagszámot, vagy referenciaszámot és a csomagtörténet azonnal megjelenik.

DPD

A DPD Tracking a csomagok figyelésére szolgáló rendszer. A DPD oldalán is lehet keresni csomagszám és referenciaszám alapján, csak be kell írni hozzá a csomagkeresőbe a 14 jegyű csomagazonosítót vagy a csomag referenciaszámát.

FedEx

A FedEx oldala gyors nyomon követést tesz lehetővé. Ha szeretnéd egy kattintással elérni küldeményed státuszát vagy a kézbesítési igazolást, írd be a fuvarlevélszámot vagy lejjebb a hivatkozási számot. Küldeményeid akár figyelési listádhoz is adhatod, vagy megtekintheted közvetlenül a honlapon, akár bejelentkezés nélkül is.

Miért érdemes Fürgefutárt választanod?

A Fürgefutárnál 6 világszínvonalú futárszolgálat szolgáltatásait találod meg egy helyen. A TNT, UPS, GLS, DPD, FedEx és a Packeta szolgáltatásai közül választhatod ki a számodra legmegfelelőbbet, legyen szó belföldi vagy külföldi csomagküldésről. Weboldalunkon partnereink különböző szolgáltatásait és árait tudod összehasonlítani, ezután néhány kattintással, egyszerűen megrendelheted szolgáltatásaikat.

A Fürgefutárral csomagod sorban állás és várakozás nélkül adhatod fel gyorsan és egyszerűen! Megoldást nyújtunk neked háztól-házig történő szállításra, lehetőséged van szolgáltatást és szállítási időt választani. Bárhonnan kényelmesen intézheted a csomagfeladást, sorban állás nélkül, a futár pedig otthonodban vagy a munkahelyeden is felveszi tőled a csomagot, de akár egy csomagpontban is leadhatod azt.

Nemzetközileg elismert, megbízható szállítmányozó cégekkel állunk kapcsolatban, akik nagymértékű kedvezményeket biztosítanak számunkra, melyeket közvetítünk is neked, így mindig kedvező árakat biztosítunk számodra vagy cégednek!

Weboldalunkon partnereink különböző szolgáltatásait és árait tudod összehasonlítani, ezután néhány kattintással, egyszerűen megrendelheted szolgáltatásaikat.

Kalkulálj árat online kalkulátorunkkal most, ha pedig segítségre van szükséged, bátran fordulj hozzánk!

 

GLS Rendszer karbantartás 2021.08.01

Kedves Ügyfelünk,

 

Ezúton tájékoztatjuk, hogy karbantartás miatt a GLS partnerünk rendszere nem lesz elérhető 2021.augusztus 1-én 06:00-tól 18:00-ig.

Ebben az időszakban a csomagadatokat nem fogjuk tudni továbbítani a GLS felé, ami azt jelenti, hogy a Fürgefutár.hu oldalon ez idő alatt leadott rendeléseket, hétfőn fogják feldolgozni. Ez befolyásolhatja a csomagfelvételeket is, így lehetséges, hogy a vasárnap feladott csomagot másnap nem tudja felvenni a futár, csak az azt követő napon.

Azon ügyfeleink, aki webshopon (API-n) keresztül adják le megrendeléseiket sajnos a csomagatadok ez időben nem fognak átkerülni a GLS rendszerébe, így kérjük ebben az időszakban, ne adjanak le rendelést vagy használják a Fürgefutár.hu fiókjukat.

 

Köszönjük a megértésüket.

Tranzit idő garancia szüneteltetése

Kedves Ügyfelünk,

Felhívjuk szíves figyelmedet, hogy a szállítások tekintetében továbbra is érvényben van a tranzit idő garancia szüneteltetése. Partnereink túlterheltséggel küzdenek, így az express szállítások megrendelése előtt, kérlek tájékozódj ügyfélszolgálatunkon a várható kiszállítási időkről.

Köszönjük szíves megértésed!

Sporteszközök szállítása helyesen

A Fürgefutárral könnyedén és olcsón szállíttathatod sporteszközeid, legyen szó bicikliről, hulahoppkarikáról, snowboardról, vagy súlyzóról! A sportok szerelmesei, az utazók és a kereskedők is megtalálják nálunk, amit keresnek: csomagfeladás gazdaságosan, magas minőségben és megbízhatóan, külföldre és belföldre egyaránt!

Miért érdemes feladnod kedvenc sporteszközöd? 

Minden esetben számíthatsz ránk megbízható partnerként: akár internetes vásárlásról, vagy megunt sporteszközeid értékesítéséről van szó, a családnak, vagy egy barátnak szeretnél eszközt feladni, esetleg költözéshez veszed igénybe a szolgáltatásunkat, velünk biztosan megtalálod a legjobb megoldást. Természetes, hogy a legegyszerűbb és legolcsóbb módját keresed a sporteszközök és kiegészítők szállításának, ezért a Fürgefutárnál segítünk olyan futárszolgáltatást találni, ami kielégít minden igényt és tippeket is adunk, hogy hogyan csomagolj sportfelszerelést feladásra.

Milyen helyzetekben tudod hasznát venni a Fürgefutár szolgáltatásainak: 

  • költözés
  • online vásárlás/értékesítés
  • csomagküldés barátnak/rokonnak
  • nyaralás, utazás, sportversenyen való részvétel miatt szükség van az adott helyen az eszközre

Miért a Fürgefutárt válaszd: 

  • Több szolgáltató ajánlata közül választhatod ki a legmegfelelőbbet
  • Egy helyen megtalálsz mindent, nem kell oldalakon keresztül a legjobb ajánlatot böngészned
  • Gazdaságos
  • Biztonságos
  • Gyors

Sporteszközök szállítása futárral: így csináld 

Sporteszköz küldésére bármikor sor kerülhet, legyen szó belföldi vagy külföldi szállításról, új, vagy használt eszközről, apró, vagy nagyobb méretű tárgyról. A sporteszközök skálája széles, a legkisebb gumiszalagoktól a legnagyobb (szétszerelt állapotú) trambulinokig rengeteg féle eszközt szállítására van igény.

A Fürgefutár segítségével csak ennyi a dolgod:

  • Csomagold be szabályosan az árut
  • Mérd le, hogy megfelel-e a súly- és mérethatároknak
  • Kalkuláld ki a legjobb ajánlatot
  • Add fel a csomagot!

Tudd, miket adhatsz fel 

Sokaknál képezi a napi rutin részét az otthon végzett testmozgás, ezért megnövekedett a kereslet a jó minőségű használt sportszerek iránt. Az olyan otthoni felszereléseket, mint a súlyzó, medicinlabda, nehezített ugrálókötél és hulahoppkarika, vagy kettlebell súlyok megéri másodkézből vásárolni, a szállítást pedig a Fürgefutárra bízhatod! Ha külföldre szeretnél szabadidős sportok miatt eszközt küldeni, arra is van megoldásunk, ha valamilyen szempontból kérdéses a tárgy, érdeklődj ügyfélszolgálatunknál!

A súlyos eszközökön felül kisebb fitneszeszközök, focilabdák, jógamatrac szállítása is megoldható, azonban van pár fontos szempont, amit mindenképp szem előtt kell tartani: a küldemény a szabályoknak megfelelően kell, hogy csomagolva legyen és nem haladhatja meg a méret- és súlyhatárokat!

A Fürgefutár nem szállítható dolgok listájában szerepelnek a szobabicikli és a fitnessgépek. Ezek az eszközök egyáltalán nem, vagy csak bizonyos feltételekkel szállíthatóak, ezekről kérünk, hogy minden esetben érdeklődj ügyfélszolgálatunknál!

Mely futárcégek szállítanak sporteszközöket? 

A kifogástalanul csomagolt, súly- és mérethatároknak megfelelő csomag szállítását a következő partner futárcégeink végzik:

  • TNT
  • FedEx
  • GLS
  • DPD
  • UPS

Figyelj a súly-és mérethatárokra 

Az egyes partnerekre vonatkozó mérethatárok figyelembevételével megállapíthatod, hogy a szállítani kívánt csomagod mérete megfelelő-e:

TNT:

  • Express (nemzetközi légi/belföldi másnapi szolgáltatás): Maximális méretek:120(h)x120(sz)x150(m) centiméter.
  • Economy (nemzetközi közúti szolgáltatás): Maximális méretek:240(h)x120(sz)x150(m) centiméter.
  • Maximum súly csomagonként: 70 kg, ezt meghaladó súly esetében raklapozni kell a küldeményt.

GLS:

  • Maximális befoglaló él/körméret: 300 cm [1x hosszúság + (2x magasság + 2x szélesség)=300 cm]
  • A mérethatárok: 200 x 60 x 80 cm
  • Maximum súly csomagonként: 40 kg

DPD:

  • A csomag maximális befoglaló él/körméretét az alábbiak alapján számolhatod ki:
    1x hosszúság + (2x magasság + 2x szélesség), ez maximálisan 300 cm lehet.
  • A csomag mérethatára: 175 cm
  • Nemzetközi csomagoknál a maximum súly: 31 kg
  • Belföldi csomagküldés maximális súlya: 50 kg

UPS:

  • Maximális befoglaló él/körméret:
    300 cm, de max. 400 cm [1x hosszúság + (2x magasság + 2x szélesség)=300 vagy 400]
  • A csomag hossza nem haladhatja meg a 270 cm-t
  • A 31,5 kg-nál, illetve az EU-n belül a 25 kg-nál nehezebb csomagok a “nehéz csomag” felárat kapják meg
  • Maximum súly csomagonként: 70 kg

Egyes Európán kívüli országokban a csomag mérethatárok változhatnak, melyről előzetesen érdemes tájékozódni ügyfélszolgálatunkon. A megadott súly- és méretkorlátokat meghaladó termékek szállítását partner futárszolgálataink megtagadhatják.

Csapj le a legjobb ajánlatra! 

A Fürgefutár oldalán a feladni kívánt csomagod méret- és súlyadatai megadása után egyszerűen ki tudod kalkulálni, melyik szolgáltatás a legmegfelelőbb csomagod számára, akár belföldre, akár külföldre szeretnéd megtalálni a legjobb ajánlatot. Kalkulálj árat még ma!

Hogyan csomagold be, hogy biztonságban megérkezzen a címre? 

Partnereink minden feladott csomagot gyűjtőszállítással kezelnek. Amennyiben csomagfeladásra készülsz, érdemes tisztában lenned a fogalommal: gyűjtőszállítás esetén a futárok által begyűjtött csomagok egy nagy közös depóba érkeznek, ahol gépek által, szalagokon szállítva kerülnek elosztásra cím szerint. Partnereink ezzel a módszerrel kezelik a csomagokat, ennek megfelelően a feladott sporteszközöknek alkalmasnak kell lenniük erre a szállítási módra. Gyűjtőszállításnál a küldemények egymásra lesznek helyezve és futószalagos szortírozáson esnek át, a feladott csomag minden esetben keresztülmegy ezen a folyamaton, ezért kiemelt fontosságú, hogy a küldemény környezete megfelelően legyen kibélelve.

A helyes csomagolás felel a biztonságos szállításért. Ahhoz, hogy a csomagod épségben megérkezzen a címzetthez, fontos a szakszerű csomagolás:

  • Használj megfelelő külső csomagolást! Ahhoz, hogy a csomagolás védje a benne tárolt küldeményt, használj jó minőségű kartondobozt, melynek erősnek, formatartónak és rakatolhatónak kell lennie. A doboz mérete minden szempontból feleljen meg az áru méretének, súlyának és mennyiségének. Sérült, gyűrött, egyenetlen és többször használt kartondoboz alkalmazását kerüld. Ne alakíts ki amorf, szabálytalan alakú küldeményt.
  • Bőségesen használj térkitöltő anyagot csomagod védelme érdekében. Bélésnek nem elég a légpárnás fólia, a tárgy beborításán felül szükség van térkitöltő anyagra, ami lehet újságpapír, vagy akár térkitöltésre gyártott „chips”. Ne hagyj a dobozban üres helyet, mert akkor elmozdulhat és sérülhet a benne lévő tárgy. Ügyelj arra, hogy a kartondobozba helyezett küldemény kényelmesen elférjen, ne érintkezzen a doboz falával!
  • Fordíts különös figyelmet a tárgyak egyenkénti csomagolására. Inkább borítsd be a küldeményed jó alaposan, minthogy sérülés miatt tönkremenjen!
  • A dobozok élét érdemes erősen leragasztani, mivel a partnereink nem tudják kiemelten kezelni őket, így te magad tehetsz a legtöbbet a küldeményed épségéért. Fontos, hogy erős ragasztószalagot használj, mely megóvja a dobozok sarkát és élét a szakadástól. Ne használj spárgát, madzagot vagy más kötöző anyagot a doboz lezárásánál, csak ragasztószalagot.
  • Használt, gyenge anyagú doboz helyett alkalmazz újat. A régi, rossz minőségű dobozok nem védik megfelelően a csomagod tartalmát. Használt dobozt csak abban az esetben vegyél igénybe, ha kifogástalan állapotban van és masszív anyagú, továbbá minden élet és illesztést erősíts meg ragasztószalaggal.

Még több tipp a zökkenőmentes szállításért 

Kerékpárszállítást csakis szétszerelt állapotban és dobozolva áll partnereink módjában elvégezni. A feladásnál megfelelő szélességű és magasságú kartondoboz használata elfogadott, amely a csomagolással együtt sem haladhatja meg a mérethatárokat. Feladáshoz a biciklit részben szét kell szedni, a kerekeket, pedálokat és minden olyan alkatrészt le kell szerelni, amely sérülhet és akadályozza a csomagolást. A kerekeket egy külön dobozba kell tenni, de ha nincs akkora dobozod, a váz mellé is kerülhet térkitöltő anyaggal együtt. A dobozon belül a kiálló részeket, mint a kormány vagy a pedál, el kell forgatni, vagy le kell szerelni, az üres helyet pedig térkitöltő anyaggal ki kell tölteni. A dobozon belül az alkatrészeket ne csak buborékos fóliával, hanem térkitöltővel is béleld ki.

A küldeményeket gyűjtőszállításban viszik a partnerek, így te teheted a legtöbbet csomagod épségéért, a dobozt kívülről ragaszd körbe, szentelj kiemelt figyelmet a doboz éleire. Ahol szakadhat a doboz, ott extra erősen ragaszd le. A kerékpárt nem elég fóliával, vagy csomagolópapírral becsomagolni, még magyarországi feladás esetén sem, mert elakadhat a görgősoron, megsérülhet és más küldeményekben is kárt okozhat.

Más sporteszközök csomagolásánál is érdemes figyelembe venni, hogy a kiálló, könnyen deformálódó részeket szét kell szerelni és gondosan becsomagolni. A dobozon tüntesd fel a pontos felvételi és kézbesítési címet. Az oldalunk a méretet is figyelembe veszi, így előfordulhat, hogy a 10 kilogramm súlyú csomagodra a szokásosnál jóval magasabb árat kapsz. TNT és UPS partnerünk figyelembe veszi a térfogatsúlyt is, a mért és a térfogatsúly közül mindig a magasabbat fogják számlázni.

Telefonos ügyfélszolgálatunk technikai okok miatt nem elérhető

Kedves Ügyfelünk!

Telefonos ügyfélszolgálatunk technikai okok miatt nem elérhető. Kérjük, vedd fel velünk a kapcsolatot e-mailben az ugyfelszolgalat@furgefutar.hu e-mail címen. Kollégáink már dolgoznak a hiba elhárításán.

Köszönjük a türelmet!

 

Fürgefutár.hu csapat

Nagy-Britannia csomagküldés szolgáltatások felfüggesztése

Kedves Ügyfelünk,

Ezúton szeretnénk tájékoztatni, hogy a Nagy-Britannia/Írország között jelenleg nem lehetséges a csomagfeladás.

Frissítés 2021. január 1-től: 

Ezúton szeretnénk tájékoztatni, hogy ismét elérhetőek a közúti és légi szolgáltatások Nagy-Britannia/Írország és Magyarország között UPS és TNT partnerünkkel.

A visszafordított csomagokkal kapcsolatosan,

DPD partnerünk januári tájékoztatása:

A szállítási díj jóváírását a nemzetközi ÁSZF-ük 8.1 pontja alapján vis maior körülmények miatt nem tudják teljesíteni.

GLS partnerünk januári tájékoztatása: 

Amely csomagok nem hagyták el Magyarországot és visszaszállításra kerültek, belföldi szállítási díj lesz várhatóan számlázva.

Azon csomagok esetében, amelyek elhagyták Magyarországok majd visszaszállításra kerültek, a szállítási díj jóváírása vis maior körülmények miatt nem teljesíthető.

Köszönjük a megértést és türelmet!

Fürgefutár.hu csapat

Csomagcímzés helyesen, hogy biztosan célba találjon

A helyes csomagcímzés, csomagküldés szempontjai

A helyes csomagcímzés a csomagküldés szempontjából elengedhetetlen, hiszen mind a belföldi, mind a külföldi csomagszállításnál csak akkor számíthatunk sikeres kézbesítésre, ha a csomagcímzést megfelelően végeztük el. Így ahhoz, hogy a csomag biztosan megfelelő helyre érkezzen nem árt odafigyelni. Ezen felül összegyűjtöttünk még néhány fontos lépést amire érdemes figyelni mielőtt feladjuk a csomagunkat. Fontos, hogy a rendelés leadása során ellenőrizzük, hogy az adott mezőbe biztosan a megfelelő információt írtuk-e. A rendszer a legtöbb esetben automatikusan generálja a fuvarleveleket/csomagcímkéket, így amit a visszaigazoló e-mailben megkapunk, az nyomtatás után már fel is kerülhet a csomagra. 

Csomagolás minősége

Elsősorgolás minőségeban fordítsunk kellő figyelmet a megfelelő csomagolásra. Ha jól belegondolunk ez az egyik legfontosabb lépés, hiszen ha nem gondoskodunk a megfelelő csomagolásról, hogyan várhatnánk el, hogy épségben megérkezzen a csomag? Na ugye!

A csomagolóanyag

Körültekintően válasszunk csomagolóanyagot, hiszen a külső csomagolás lesz az ami elsődlegesen megvédi a csomagunk tartalmát. Mindenképp figyeljünk arra, hogy a doboz megfelelő állapotú legyen. Ha már egy kisebb lyukat is találunk rajta, inkább válasszunk egy másikat, hiszen ha emiatt beakad valahova a szortírozó rendszerben, akkor még jobban felsértheti, és ki is szakíthatja a dobozt. A csomagunkat érdemes fóliával körbetekerni, a fuvarlevelet pedig fuvarlevél tartóban/irattartóban a dobozra ragasztani, így biztosak lehetünk benne, hogy eső vagy hó esetén sem fog elázni a csomag.

Hogyan használd a térkitöltő anyagokat?

Béleljük ki alaposan a dobozt, mielőtt beletennénk a küldeni kívánt terméket/termékeket. Nagyon sokféle térkitöltő anyag áll már a rendelkezésünkre, ilyen például a hungarocell, de a környezettudatosak használhatnak akár kukoricakeményítő alapanyagú térkitöltő chips-et, ami teljes egészében lebomlik. Így biztosan nem esik semmi baja a dobozban lévő termékeknek, és épségben fog megérkezni címzetthez.

A csomag helyes lezárása

A doboz lezárására mindenképpen fektessünk nagy hangsúlyt. Mindenhol használjünk ragasztót, ahol úgy gondolodjuk, hogy szétnyílhat a doboz. Figyeljünk a ragasztó minőségére, hogy megfelelően ragadjon.

Csomagcímzés: mire figyelj?

A feladni kívánt csomagunk esetében, legyen az akár személyes vagy üzleti célú, elengedhetetlen, hogy minél pontosabban adjuk meg címzett adatait. A helyes csomagcímzéshez mindenképp tartsuk be a következőket.

Milyen elemeket kell tartalmaznia címzésnek?

A www.furgefutar.hu oldalon a rendelés leadása során, a második lépésben kell a megfelelő mezőkbe beírni a címzett adatait, így nagyot hibázni nem lehet, bár ennek ellenére sem árt odafigyelni, hogy az adatok pontosan adjuk meg. A főbb elemek, amiket a címzésnek tartalmaznia kell:

  • címzett neve,
  • cégnév (amennyiben van),
  • e-mail cím,
  • telefonszám,
  • ország,
  • irányítószám,
  • város,
  • utca,
  • házszám.

Az irányítószám

Az irányítószámot mindig pontosan adjuk meg. Tapasztalataink szerint ez az az adat az, ami a legtöbbször téves. Sajnos ez meglehetősen sok problémát okozhat, főleg akkor ha a csomag a futárhoz kerül. Mindig ellenőrizd, hogy a megadott irányítószám valós-e és, hogy a megadott településhez tartozik-e.

Tipp: ha nem vagy biztos benne, hogy jó a megadott irányítószám érdemes a címet beírni a Google-be, és a találati oldalon megjelenik majd a helyes irányítószám is.

A megfelelő sorrend

A megfelelő sorrend adott, csak a mezők szerint kell haladni a rendelés leadása során.

Milyen következményei lehetnek annak, ha a csomag nincs helyesen megcímezve?

Amennyiben a feladni kívánt csomagunkat nem helyesen címezzük, abban az esetben számolnunk kell azzal, hogy a csomag nagy valószínűséggel nem fog megérkezni a címzetthez. A futárok két alkalommal is megkísérlik kiszállítani a csomagot, de amennyiben nem találják a címzettet a megadott címen, vagy a helytelen címzés miatt a helyszínt sem találják, a csomagot vissza fogják fordítani a feladóhoz. Ebben az esetben reklamációra nincs lehetőségünk és a csomagküldés díja sem kerül visszatérítésre, hiszen a pontos címzés a feladó felelőssége belföldi és nemzetközi csomag esetén is.

Milyen jelentősége van a feladó adatainak?

Csomagküldéskor a feladó adatait ugyan úgy kell megadni akár a címzettét. Az oldalunkon ebben az esetben is a megfelelő mezőket kell kitölteni a pontos adatokkal. Itt is fontos figyelmet fordítani arra, hogy az adatokat helyesen adjuk meg, egyrészt azért, hogy a csomagfelvételkor a futár odataláljon a megfelelő címre. Másrészt pedig, ha esetlegesen a címzett nem venné át a csomagot, akkor biztosan vissza tudják juttatni a feladóhoz.

Hol legyen elhelyezve a címzés az egyes csomagtípusokon?

Az a legjobb ha a csomagcímke a doboz legnagyobb felületén, vagy a tetején kerül elhelyezésre. Így biztosan leolvasható lesz a futár számára a vonalkód valamint könnyebben meg is találja majd a címkét.

Több csomagot adsz fel egy címre? Így címezd meg őket!

Amennyiben több csomagot szeretnénk feladni egy címre, az oldalunkon erre is van lehetőség. Így csak egyszer kell megadnunk az adatokat és nem kell egyesével az összes csomagot felvinnünk a rendszerbe.

Csomagfeladás külföldre: hogyan címezzem?

A külföldi csomagfeladásnál is nagyon egyszerű a csomagcímzés. Ebben az esetben is az oldalunkon a rendelés leadás második lépésnél található mezőkbe kell beírni a címzett és a feladó adatait a rendelés leadása során. Nagyon fontos, hogy itt is nagyon körültekintőek legyünk, hogy a címet biztosan megfelelően adtuk-e meg, mivel hibás címzés esetén sajnos nagy eséllyel kerül majd vissza a csomag a feladóhoz.

Csomagpontos feladás: mi a teendő?

Több futárpartnerünknél is elérhető a csomagpontra történő feladás és csomagpontról történő felvétel is. Amennyiben ezen szolgáltatások valamelyikét választjuk, a megrendelés menete csak annyiban változik, hogy a felvételi és/vagy kiszállítási cím esetén azt a csomagpontot kell kiválasztanunk a legördülő listából, ahol/ahová szeretnénk feladni/küldeni a csomagunkat.

 

Ha bármilyen további kérdésed lenne a csomagcímzéssel vagy csomagfeladással kapcsolatban, esetleg az árakról szeretnél tájékozódni, keress minket bizalommal, vagy nézz szét oldalunkon további információkért!

COVID19 információk csomagküldéshez

COVID19 TÁJÉKOZTATÁS

 

Kedves Ügyfelünk!

Ezúton tájékoztatunk, hogy partnereinknél (GLS, DPD, UPS, TNT) továbbra is zavartalanul működik a csomagszállítás belföldön és Európa szinte minden országába! Az országok tájékoztatása szerint az egyes korlátozások nem érintik nagy mértékben a teherforgalmat és az árumozgást. 

Partnereink minden szükséges óvintézkedést megtesznek, hogy munkavállalóik és ügyfeleik (feladók, címzettek) egészségét megvédjék továbbá a szabályok maximális betartása mellett szállítják a csomagokat, sajnos azonban késések előfordulhatnak a felvétel és a kézbesítés során.

Az alábbi információk folyamatosan frissítésre kerülnek, folyamatosan tarjuk a kapcsolatot partnereinkkel és a híreket is figyeljük.

Covid-19 időtartama alatt a UPS partnerünknél, időgarantált szolgáltatások nem elérhetők.

Export/import csomagküldés esetén a feladó felelőssége, ha területi korlátozás alatt álló vagy szállításból jelenleg kizárt városokba ad fel csomagot. Ezekben az esetekben a fuvardíj megfizetése és a visszáru költsége a feladót terheli.

 

2021.05.06.

 

GLS – Jelenlegi áttekintés 2021.05.06.

DPD – Jelenlegi áttekintés 2021.05.06.

TNT – Jelenlegi áttekintés 2021.05.06.

FedEx –  Jelenlegi áttekintés 2021.05.06.

UPS – Jelenlegi áttekintés 2021.05.06.

Csomagküldő.hu – Jelenlegi áttekintés 2021.05.06.

 

 

 

Karácsony előtti csomagfeladás – Mi kerülhet a csomagba?

Csomagfeladás előtt az egyik legfontosabb lépés, hogy ellenőrizzük a küldeni kívánt termékek szállítását vállalja-e az adott szolgáltató. Fontos tudni, hogy a partnereink gyűjtőszállítást végeznek, ami azt jelenti, hogy a csomagokat futószalagon szortírozzák, valamint az autóban egymásra pakolják a dobozokat. Ezáltal vannak bizonyos termékek aminek a szállítását ez a fajta rendszer nem teszi lehetővé.

 

Lássuk mik a leggyakoribb termékek, amik a tiltólistára kerültek.

 

1. Élelmiszerek

DPD partnerünkkel semmilyen élelmiszer nem szállítható.

GLS, UPS, TNT partnerünkkel az alábbi élelmiszer tartalmak nem szállíthatók:

  • Üveges és műanyag kiszerelésben bolti és házi élelmiszer (például: szörp, méz, savanyúság, befőtt, kompót, lekvár, jam, konzerv, gyümölcslé, stb.)
  • Romlandó, gyorsfagyasztott élelmiszer, nyers és feldolgozott formában (gyümölcs, zöldség, gomba, füstölt áru, tojás, zsákos krumpli, stb.)
  • Főtt- és készételek
  • Házi készítésű élelmiszerek (füstölt, konzervált, pépes, folyékony) pl.: befőtt, lekvár, konzerv, hurka, kolbász, nagymama karácsonyi töltött káposztája, stb.
  • Hőmérséklet érzékeny, illetve hűtést vagy fűtést igénylő áruk, élelmiszerek

 

2. Ékszerek

Partnereink egyikével sem adható fel nemesfémből  készült vagy drágakővel díszített ékszerek és karórák, rúdarany, nemesfémek, drágakövek, igazgyöngyök.

 

3. Kozmetikumok

DPD partnerünkkel semmilyen kozmetikum, kozmetikai termék nem szállítható.

GLS, UPS, TNT partnerünkkel az alábbi élelmiszer tartalmak nem szállíthatók:

  • Parfüm (pumpás és hajtógázas sem)
  • Egyéb alkoholtartalmú kozmetikai szerek (körömlakk, körömlakklemosó, arcszesz, sebbenzin, stb.)
  • Aerosolos kozmetikai szerek ( pl.: dezodor, stb.)

 

4. Alkohol

Partnereinkkel semmilyen alkohol tartalmú ital nem szállítható:

  • Égetett szeszesital, pezsgő, házilag gyártott alkoholtermékek, stb.

 

Kivételt képeznek ez alól a borok. Bor belföldön a GLS partnerünkkel adható fel, az EU-n belül pedig a TNT partnerünkkel szállítható.

 

Hogyan küldjünk bort megfelelően csomagolva?

 

5. Bútorok

Partnereink nem vállalják a bútorok szállítását, kivéve lapra szerelt bútorok. Ennek feltétele a megfelelő csomagolás kartondobozban, megfelelő élvédelemmel. Fontos, hogy a lapra szerelt bútorok csak saját felelősségre adhatók fel, ami azt jelenti, hogy kárigény csak a csomag eltűnésére adható be. Valamint a csomagban bele kell férnie a mérethatárokba.

 

A súly és mérethatárokról ITT olvashatsz.

 

6. Tisztítószerek és gyúlékony anyagok

Tilos mindenféle tisztítószer és gyúlékony anyag feladása partnereinkkel.

  • Aerosolos háztartási szerek (bútorápoló, légfrissítő, stb.)
  • Mosószer és minden egyéb tisztítószer
  • Gáz, pirotechnikai eszköz (gázspray, tűzijáték, petárda, füstölő, stb.)
  • Gyúlékony, mérgező, maró, tűz- és robbanásveszélyes anyagok, illetve azt tartalmazó tárgyak

 

Azonban vannak kivételt képező termékek is, amelyek feladhatók a partnereinkkel, de csak saját felelősségre. Ami azt jelenti, hogy kárigény csak a csomag eltűnésére adható be.

Saját felelősségre feladható tárgyak:

  • Elektronikai berendezések (Televízió, LCD, CRT, LED vagy plazmaképernyő, monitor, projektor, erősítő, keverőpult, laptop, asztali PC, hangfal, fitnessgép, stb.)
  • Porcelán, kristály, márvány és kerámia tárgyak (tálak, étkészlet, edények, poharak, váza, csillár, szobor stb.)
  • Minden olyan tárgy, ami teljesen vagy egy része üvegből készült, üveget tartalmaz. (borosüveg, üvegszál, égők, lámpák, stb.)
  • Háztartási eszközök (mikrohullámú sütő, kávéfőző, stb.)
  • Lapra szerelt bútor (feltétele a kartondoboz és megfelelő élvédelem)
  • Borok
  • Faládába csomagolt áru (faláda, mint csomagolóeszköz)
  • Ékszerek és karórák, amelyek csomagonkénti maximális értéke meghaladja az 500 USD-t vagy ennek helyi pénznemben számított ellenértékét (csak UPS esetében nem szállítható!)
  • Műalkotások, műtárgyak, dísztárgyak, dekorációk (festmények, szobrok, hímzések, stb. 50 évnél nem régebbi alkotások)

 

 

A részletes lista a tiltott és nem szállítható árutartalomról ITT érhető el.