Mi történik, ha külföldre küldök csomagot, de nem vették át?

A GLS nemzetközi küldéseknél, ha nem sikerül elsőre kézbesíteni a csomagot a címzettnél, a GLS futár és/vagy alvállalkozója a legközelebbi csomagpontba vagy posta hivatalba viszi a küldeményt. A címzett itt tudja átvenni a csomagot a csomagszám/fuvarlevélszám segítségével.

A DPD hivatalosan hagy értesítőt a címzett címén, amennyiben a kézbesítés sikertelen volt. A futár a depoba viszi vissza a küldeményt, ha nem tudta átadni a címzettnek. Itt lehet átvenni a küldeményt a fuvarlevélszám ellenében.

A UPS hasonlóképpen jár el. Elsősorban a Benelux államokban és egyéb nyugat-európai országokban (Anglia, Franciaország, Némtország) teszik be ún. Access Pointokra a csomagokat. Itt lehet átvenni 5 munkanapig a vonalkódos dokumentumon látható fuvarlevélszám segítségével. A címeket mind a UPS oldalán, mind pedig Ügyfélszolgálatunkon le tudod kérdezni.

TNT partnerünk 3-szor próbálja meg a kézbesítést a címzett címén. Ha nem sikerül, a csomag visszafordításra kerül a feladó részére, a megrendelő költségére.

Nagyon fontos információ: A futárcégek nem minden esetben hívják fel a címzettet a külföldi kézbesítéskor. A  UPS, TNT, GLS, DPD nem adja ki a kinti futárok elérhetőségét. Az oldalunkon kínált szolgáltatások nem garantálják azt a lehetőséget, hogy a futár hívja a címzettet a kézbesítéskor.

Hogy a kézbesítés sikeres legyen, érdemes figyelni a csomag utazását a nyomonkövetés oldalakon. Ez minden esetben a feladó/címzett/megrendelő felelőssége.