Archive

A címzettem nem veszi át a neki küldött csomagot. Mi fog történni?

Az Unión kívülre küldött csomagoknál felmerülő vámilletékeket akkor is a Feladó/Megrendelő részére számlázza ki a Fürgefutár.hu, ha a címzett lemond a csomagról, s nem kéri annak kiszállítását. Ha  a címzett már megtudja a vámköltséget, akkor mindenképpen ki kell fizetni az illetéket, mivel a vámkezelés már megtörtént. Ezért nagyon fontos, hogy a… Read More

TNT-vel adom fel a csomagomat az Európai Unión kívülre. Mire kell figyelnem?

Értéktől függetlenül a küldemények mellé kötelező csatolni ún. export vámkezelési megbízást – ezt a formanyomtatványt a Fürgefutár.hu munkatársai a fuvarlevéllel együtt küldik meg a megrendelő email címére a megrendelés rögzítését követően. Nyomtatnod kell a fuvarlevelet, amit a megrendelést követően kapsz meg tőlünk. A futárt 2-3 órás időintervallumban tudjuk küldeni. Sajnos… Read More

Hol kapok VPID számot?

A VPID vagy EORI szám egy vámazonosító szám, melyet a vámhivatal ad ki minden csomagfeladónak (függetlenül attól, hogy te mint magánszemély vagy cég adod fel a csomagod). Ennek a számnak a segítségével azonosítja be az illetékes hatóság az ügyfeleket a vámeljárások során. A VPID számot a vámhivatalnál kell megigényelni. Ehhez… Read More

UPS-el adom fel a csomagomat az Unión kívülre. Mire kell figyelnem?

Minden EU-n kívülre küldött csomaghoz ki kell tölteni és csatolni kell számlát. Magánszemélyek is csatolhatnak ún. pro-forma számlát. A pro-forma számla kiviteli indoka minta vagy ajándék lehet. A számla nem lehet sose nulla értékű.  – a Fürgefutár.hu munkatársai a fuvarlevéllel együtt küldenek pro forma számla formanyomtatványt a megrendelő email címére… Read More

Külföldi csomagküldéshez szükség van vámdokumentumokra?

Az Európai Unión belül nincs szükség vámdokumentumokra. Amennyiben az Unión kívülre küldi csomagját, a rendelés megerősítésekor küldött levélben, mellékeljük a szükséges dokumentumokat, esetenként kollégánk kapcsolatba lép Önnel. Read More