Ezzel a technikával akarja meggátolni a repülők késését a NASA

csomagküldés, FIM, nasa, repülőgép késés

A NASA nemrég kifejlesztett egy nagyszerű technológiát, amivel a repülők késését tudják majd kontrollálni. Bejegyzésünkből megtudhatod, hogy pontosan miről is van szó!

Mire szolgál?

Ahogyan azt már a leadben is említettük, a NASA egy olyan szoftvert fejlesztett ki, aminek segítségével a repülőgépek sokkal kevesebbet (vagy egyáltalán nem) fognak késni. Az új technológia arra szolgál, hogy a zsúfolt repülőtereken egy pályára több gép letudjon majd szállni másodperceken belül, teljes biztonságban.

Előnyei

És hogy ez miért jó? Nos, ennek több oka is van. Elsősorban sok-sok másodpercet, percet, talán később még órákat is meg lehet spórolni majd. Másodszor pedig, amennyiben egy gép minél kevesebbet van a levegőben annál több üzemanyagot lehet megspórolni, amit egyébként teljesen feleslegesen használna fel leszállás előtt. A szoftver a “FIM” nevet kapta, vagyis „Flight Deck Interval Management”, ami lefordítva valami olyasmit jelent, hogy fedélzeti időintervallum irányító.

A project managere, William Johnson szerint, ez rengeteget fog segíteni az irányitóközpontoknak, illetve a repülőgépeknek is a légiforgalom irányításában, ugyanis ezzel minimalizálni tudják a késéseket. Továbbá a rendszer azért is fontos, mert így elkerülhetőek a véletlen balesetek a leszállópályákon, hiszen ha jobban belegondolunk, egy forgalmas reptéren minden másodperc számít, a program pedig ezt segít tökéletesen kikalkulálni.

w

Működése

A működése nagyon egyszerű: amikor a replőgép közeledik a repülőtérre, akkor a légiforgalom irányítók kiszámolják az ideális távolságot a gépek között. Ezt követően az irányító kapcsolatba lép a pillótákkal, majd informálja őket a pontos távolságról. Arról is tájékoztatást kapnak, hogy melyik pályára kellene leszállniuk, illetve megmondják nekik annak a repülőnek az azonosítóját, ami éppen előttük fog leszállni. Ezeket az adatokat a pilóták beírják a “FIM” rendszerébe, majd a szoftver kiszámolja, hogy milyen sebességgel repüljenek ahhoz, hogy a gépek megfelelő távolságra legyenek egymástól landolás előtt és közben. Nagyon logikus és praktikus megoldás, igaz?

Mi reméljük, hogy ez a technika hamarosan el fog terjedni (és nem csak a túl forgalmas repülőtereken), mert valószínűnek tartjuk, hogy ezáltal gyorsabb lehetne a csomagok kézbesítése is külföldre. Kíváncsian várjuk a szoftver eredményét! 🙂

 

Képek forrása: armacad.info

linkedin.com/pulse/seven-tips-beat-jet-lag-while-building-global-company-brynne-herbert